La parròquia a la Revista Alella: núm. 383 abril 2023

La Parròquia ha viscut amb intensitat aquesta Quaresma. Al Santuari de la Cisa s’hi van celebrar dues conferències quaresmals i el proppassat 11 de març es va realitzar la romeria a Montserrat a nivell arxiprestal. Des del grup de catequesi es va organitzar una sortida amb algunes famílies per veure La Passió d’Esparreguera. A més, el grup de joves va veure una pel·lícula sobre La Passió de Crist amb debat i sopar.

Passat el temps de Quaresma tota la comunitat parroquial hem viscut amb emoció la Setmana Santa, començant amb la benedicció de rams el Diumenge de Rams a la plaça fins a la joia del Diumenge de Resurrecció. Així hem encetat els 50 dies de Pasqua entre el Diumenge de Resurrecció i el Diumenge de Pasqua Granada.

La Setmana Santa és el moment més important de l’any per als cristians. Especialment, cal destacar, el que anomenem el Tríduum Pasqual que va des de la tarda de Dijous Sant fins a la matinada de Diumenge de Resurrecció, on se celebren els tres grans misteris de la vida de Crist: la seva passió, mort i resurrecció. Aquests tres dies, amb la celebració de la Missa de l’Últim Sopar, l’ofici de la Passió del Senyor i la Vetlla Pasqual formen un conjunt únic de celebracions litúrgiques.

Enguany tindrem ocasió de celebrar la Pasqua Arxiprestal el proper 5 de maig, un bonic moment on compartir l’alegria pel Crist ressuscitat amb tots els nostres germans de l’Arxiprestat de la Cisa.

Durant aquests mesos els grups de catequesi que preparen la primera Comunió i la Confirmació encaren la recta final abans de rebre aquests sagraments durant el proper mes de juny. Aquest any també tenim un petit grup d’adults que es prepara per rebre el Baptisme l’any vinent si Déu vol. Que la llum de Crist ressuscitat que aquests dies encén el Ciri Pasqual els il·lumini per a continuar endavant en aquest camí per conèixer a Jesús.

El curs de catequesi 2023-2024 s’iniciarà el pròxim mes de setembre com és habitual i en el proper número es donaran els detalls oportuns. Tanmateix, sempre us podeu posar en contacte amb l’equip de catequistes a través del correu catequistesalella@gmail.com o preguntant al Despatx Parroquial. Animem a totes les famílies catòliques del nostre poble a inscriure als seus infants a catequesi i també als joves a apuntar-se a preparar la Confirmació o bé al grup de joves que ja han fet la Confirmació i es troben de tant en tant per fer activitats diverses com assistir a conferències o veure alguna pel·lícula i debatre sobre temes d’interès.

L’activitat de Càritas parroquial no s’atura davant la creixent necessitat de les famílies d’arreu del país i també del nostre poble, encara que a vegades aquesta realitat sembli oculta. Amb el creixent augment de preus, es fa més important que mai estar al costat dels més necessitats tal com Jesús ens van ensenyar. El grup de voluntaris de la nostra parròquia treballa incansablement i en silenci per oferir aliments, productes de neteja, roba… als més necessitats d’Alella.

Text publicat originalment a la Revista Alella (revistaalella.cat)

Publicada

,