La parròquia a la Revista Alella: núm.388 març 2024

Com a comunitat parroquial, és molt important una bona comunicació entre tots els alellencs que participen de la vida de la parròquia. És per això que després de posar en marxa l’any passat un renovat web (esglesiadalella.com) aquest Nadal s’ha estrenat una nova comunitat de WhatsApp a través de la qual rebre tota la informació de les activitats, horaris de missa i un comentari diari de l’Evangeli. Tot aquell que s’hi vulgui unir té  l’enllaç al web. Per celebrar la inauguració d’aquesta nova eina, el proppassat 4 de febrer en sortir de missa dominical es va fer un petit pica-pica de germanor.

Aquest Nadal hem pogut gaudir també de la representació dels infants de catequesi del naixement de Jesús a la missa del pollet la vigília de Nadal. L’Església era plena de gom a gom per celebrar un dia tan assenyalat per als cristians.

Tanmateix, per als cristians, encara més important que Nadal és la Setmana Santa i Pasqua. Així, com a temps fort que és, requereix d’una preparació prèvia, la Quaresma. El passat 14 de febrer vam celebrar el Dimecres de Cendra amb el que comencem a la Quaresma. La Quaresma és un temps d’introspecció, recolliment, pregària i conversió en el qual ens preparem per la Pasqua. Consta de 40 dies i no és casualitat; són 40 dies com les jornades que Jesús passà al desert abans d’iniciar la seva predicació a Jerusalem i en les quals rebutjà les temptacions del Diable per mantenir-se en comunió amb Déu Pare. Els 40 dies però van més enllà i és que tenen un gran significat bíblic: 40 dies el poble Jueu caminà pel desert (Ex 15, 27), 40 dies passà Moisès al Sinaí (Ex 24, 18), 40 dies caminà Elies pel desert (1Re 19, 8) i 40 anys passaren els jueus a Egipte (Ex 16, 35).

Nosaltres, doncs també passem 40 dies al nostre particular desert, però aquest és una oportunitat per enfortir la nostra fe que al llarg de l’any va defallint per les temptacions del dia dia. El desert, espai inòspit, esdevé a l’Antic Testament l’espai de trobada amb Déu. És símbol de conversió i retorn en ell. De la mateixa manera que el desert és camí per arribar a la terra promesa pels Jueus, en ell s’hi estableix una nova relació entre Jahvé i el seu poble (Os 2, 5-8) en record del paradís (Gn 2, 4) i esdevé també promesa de la salvació futura (Is 43, 19).

Per a Setmana Santa, podran trobar els horaris de tots els oficis al web de la parròquia i al taulell de l’entrada. Desitgem a tots una bona Pasqua!

Moviment parroquial (de juliol a desembre de 2023)

Baptismes: Alejandro Bassas Vikhdova, Ona Maria Guerra Philips, Marx Sanjurjo Mandl, Nil Latorre Ovejeroi, Olivia Rosa Alonso Machiori, Bastian Lasso Centella, Biel Rosillo Cumbicus, Bruno FerrerMontoya, Amanda Taberner Bulbarella, Nil Font Nebot

Defuncions: Sara Bassas Mayolas, Carme Duran Llobet, Josep Viñallonga Guardia, Josep Ignasi Casanoves, Riera, Manuela Alvarez Vázquez, Alfonso Riera Luque, Eduardo Ibañez Sanche, Josep Maria Mas Piqué, Francisco Rodriguez Rayacés, Lluís Font Coll

Matrimonis:

José Manuel García Martín amb Raquel Llop Rafales, Orazio De Cristoforo amb Elizangela Dos Santos, Antoni Colomer Salvà amb Pia Almudena  Jiménez Jiménez, Oriol Biosca Yuste amb Susanna Magrans Alemany, Károlis Liadinskas amb Tatiana Rontchenko, Alejandro Alonso Hernández amb Silvia Marchiori, Sergi Psecherer Viñallonga amb Monica Gorina Prades, Michel Thomas Macmanus amb Lucy Elisabeth Bainister

Publicada

,